|
WRYYYYYYYYYYYYY! Najzajebistsze forum w promieniu 50 m
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Onion
Drunken Lazy Bastard
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:23, 21 Sty 2013 Temat postu: Kwatera główna |
|
|
"Dzień dobry, dzień dobry, dawnożeśmy się nie widzieli. Mam nadzieje, że rozpatrzyliście moją propozycję? Moja oferta jest wciąż aktualna: znajdę wam miejsce na waszą siedzibę i dam wam dwa tysiące złotych monet na start. W zamian chciałbym byście co jakiś czas mi pomagali, pojawiali się gdzieniegdzie na balach czy opowiadać historię. Sława i takie tam... No ale najważniejsze, najważniejsze gdzie chcecie założyć swą siedzibę? Fairhaven to największe miasto, w końcu stolica, mnóstwo sklepów, mnóstwo ludzi, akademie, ale ceny również wysokie. Inne miasta, na przykład Miasto Handlowe, zwane Marketplace to z kolei dobry punkt wypadowy do całej reszty Pięciu Państw. Passage to też całkiem ciekawa możliwość. Decyzja należy do was"
- Magnus Boltman
Dobra to tyle dobrego, gdzie chcecie założyć swoją "bazę"?
Najdrożej będzie w stolicy, wiadomo największy prestiż, mnóstwo ludzi, królowa etc.
Inne miasta to niższe ceny, nieco mniej możliwości (trudniejszy dostęp do niektórych placówek jak banki, biblioteki) ale też inne położenie na mapie (bliskość konkretnych państw oraz mniejsze koszta podróży do nich) a także niższy czynsz.
Fairhaven
zalety: stolica, wysoki prestiż, bliskość ważnych osobistości i placówek, centrum kraju
wady: wysokie koszta utrzymania, centrum kraju - daleko od innych państw
Passage
zalety: ładne widoki, wielka enklawa domu Orien wraz z stacją naprawczą, duża ilość karawan kupieckich wyruszających na zachód, najbliższe duże miasto od Pływających Wież Arcanix (akademia magów)
wady: najbardziej położone na zachodzie miasto, daleko od Karrnath, Ziem Żalu i całego wschodniego Khorvaire
uwagi: miejsce letniego wypoczynku większości szlachty z Aundair
Marketplace:
zalety: na granicy z Thrane i Breland, przecięcie szlaków handlowych, niewysokie ceny
wady: małe miasto, oddalone od reszty Aundair
uwagi: tu zaczęła się przygoda
Lathleer:
zalety: przy granicy z Thrane, blisko stolicy, centrum państwa
wady: brak szczególnych placówek
Ghalt:
zalety: rozwinięty przemysł winny, niskie koszty utrzymania, centrum państwa
wady: brak stacji domu Orien, brak wyróżniających się placówek
3 pokojowy domek
Fairhaven (bogata dzielnica): 100 gp/miesiąc (dodatkowy pokój +20 gp/mies.)
Fairhaven (zwykła dzielnica): 60 gp miesiąc (dodatkowy pokój +15 gp)
Passage (bogata): 80 gp miesiąc (dodatk. +20 gp)
Passage (zwykła): 50 gp (+15)
Marketplace : 40 gp (+15)
Lathleer: 40 gp (+10)
Ghalt: 25 gp (+10)
Wyposażenie specjalistyczne (laboratorium alchemiczne, kuźnie etc.) musicie zapewnić sobie sami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Onion
Drunken Lazy Bastard
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:37, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ustaliliśmy: 4 pomieszczenia (biuro, sypialnia, kuźnia, pracownia) w mieszczańskiej dzielnicy w Fairhaven. Czynsz = 75 gp za miesiąc.
Wyposażenie:
Mapa - Khorvaire = 20 gp
Lampy zwykłe (4 sztuki) = 4 szuki srebra
Zapas oleju do lamp na miesiąc (4 x 2 x 2 = 224 sztuki srebra = 22,4 gp
Kufry (4 sztuki) - 8 gp
Kowadło - 9 gp
Palenisko (wraz z odpowiednią wentylacją etc.) - 45 gp
Zastawa dla 8 osób, posrebrzana - 20 gp
Stoły,łóżka,regały (zwykłej jakości) - 10 gp
W przybliżeniu 135 gp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Onion
Drunken Lazy Bastard
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:43, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Między kolejnymi przygodami minie łącznie 6 miesięcy. Zbrojokuci dorzucą się 30 gp do czynszu przez ten czas.
Dlatego też opłata wyniesie: 45 x 6 = 270 gp.
Oprócz tego czy liczyliśmy koszt narzędzi? (kilofy itp.)
Urzędowanie z dodatkowymi osobami sprawia, że kwatera główna wydaje się być wam nieco ciasna (aczkolwiek da się tam pracować znośnie).
Rozbudowujecie coś? (dodatkowy pokój, dodatkowy sprzęt? Lab. alchem?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dinin
Red Devil
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1713
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: za wielkim wodospadem Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:29, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Za narzędzia się nie policzyliśmy jeszcze, kilofów będzie 5 (jeden się rozwalił przy niszczeniu wielkiego zła i trzeba zrobić uzupełnienie)
Licząc nasze ostatnie zyski mamy w kasie 835 gp, po odliczeniu czynszu pozostanie 565.
Parę sugestii z mojej strony:
Skoro puszki dokładają sie do interesu to można pokusić się o małą rozbudowę (przy dwóch pokojach więcej wyjdziemy na zero ale jeden powinien póki co wystarczyć)
Jeżeli jest nam potrzebne laboratorium alchemiczne to dodatkowy pokój jest wskazany, wtedy będziemy płacić 60 gp czynszu wliczając 'zapuszkowany wkład'. Tyle, że wtedy nie wystarczy nam na laboratorium. (60x6=360, 835-360=475).
Dlatego nieśmiało sugeruję żeby każdy dorzucił 50 gp. Dla nas to niewiele a konto firmowe zyska mocne dwie stówki co pozwoli zakupić laboratorium przy małej rozbudowie siedziby (i nawet na waciki zostanie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ghostwalker
Bóbr co zna tysiąc bitów
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:36, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Matka natura jest za.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Indus
Rycerz Sztucznego Suta
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1025
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:28, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Także i zabójca i oszust jest za.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dinin
Red Devil
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1713
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: za wielkim wodospadem Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:46, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
liczyłem na nieco bardziej konstruktywne opinie
Czekamy na głos ostatniego sprawiedliwego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cup-A-Tea
Średniowiecze Postne
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 1398
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stłaszny Kołbacz
|
Wysłany: Pią 21:43, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elfi fircyk tym razem nie będzie się wyróżniał i jest za.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|